Τετάρτη 25 Μαρτίου 2009

ΜΔΕ, Αξιολόγηση, Πιστωτικές Μονάδες (Τμήμα Ηλ/Μηχ)

Συνάδελφοι,
Την Τρίτη 24/3 είχε Ειδική Σύνθεση στους Ηλεκτρολόγους.
Στο τελευταίο θέμα που ήταν "Επί των Μεταπτυχιακών Σπουδών του τμήματος" ξεκίνησε μια συζήτηση που πατούσε στην πρόσφατη πολιτική απόφαση της ΓΣ με Ειδική Σύνθεση υπέρ των ΜΔΕ και κάποιων συγκεκριμένων προτάσεων (ΟΣΥΛ, ΣΕΣΕ, Πράσσινη Ενέργεια) και είχε ως εξής:
  • Ο υπεύθυνος της επιτροπής επί των Μετ. Σπ. έθεσε το θέμα ότι για να εγκριθεί ένα ΜΔΕ πλέον απαιτεί Έκθεση Αξιολόγησης και αντιστοίχηση πιστωτικών μονάδων, στοιχεία που πλέον είναι απαραίτητα και για τα προγράμματα χρηματοδότησης της έρευνας. Σε αυτό το σημείο εγώ να σημειωθεί ότι αυτή την απαίτηση πάνε να την φάνε ως προς τα προγράμματα ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ που τρέχουν αυτή τη στιγμή. Όμως για τα ΜΔΕ έχουν στείλει πανεπιστήμια αιτήσεις και το υπουργείο τους τις έχει γυρίσει πίσω επειδή δεν είχαν έκθεση αξιολόγησης.
  • Σε αυτό το σημείο από μεριάς μας τέθηκε ότι 1) ιστορικά το τμήμα διαφωνούσε με τα ΜΔΕ 2) ότι σε κάθε περίπτωση πόσο πίσω μπορούμε να πάμε για κάποια ζητήματα δεδομένης της δηλωμένης σε απόφαση του τμήματος διαφωνία με τον νόμο για την Διασφάλιση Ποιότητας (το νόμο για την αξιολόγηση του υπουργείου που πάει μαζί με τις στοχεύσεις του υπουργείου και γίνεται καταρχήν από αυτό με βάση τον θεσμό της εξωτερικής αξιολόγησης) και τις Πιστωτικές μονάδες.
  • Εκεί ορισμένοι καθηγητές προσπάθησαν να μετασχηματίσουν την διαφωνία με τον νόμο, λέγοντας ότι εμείς διαφωνούσαμε με ενδεχόμενες συνέπειες που όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα υπάρξουν. Από μεριάς μας θυμίσαμε την απόφαση του τμήματος ενάντια στον νόμο, την οποία και επιβεβαίωσε η γραμματεία αλλά και η πλειοψηφία των καθηγητών.
  • Άλλοι καθηγητές είπαν ότι θέλουμε αξιολόγηση με κάθε τρόπο και μάλιστα είπαν ότι στον αγγλικό οδηγό σπουδών τα Academic Units (Διδακτικές Μονάδες) είναι τελικά ECTS (Πιστωτικές Μονάδες). Αυτό φυσικά είναι πολύ επικίνδυνο αφού και πέρα από τη διαφωνία με τις πιστωτικές μονάδες, το άθροισμα αυτών των διδακτικών μονάδων είναι 238, δηλαδή κατά πολύ λιγότερες από τις 300 πιστωτικές μονάδες που αντιστοιχεί το υπουργείο στις πολυτεχνικές σχολές (επί της ουσίας μας εξισώνει με 4ετές – είναι με τον νόμο 60 μονάδες ανά χρόνο).
  • Τελικά η κουβέντα μετασχηματίστηκε στο «ναι διαφωνούμε αλλά δεν μπορούμε να μην εφαρμόζουμε τους νόμους», τουλάχιστον για την βασική μερίδα των καθηγητών.
Απόφαση δεν πάρθηκε και αυτή η συζήτησηπροφανώς θα κρατήσει πολύ. Μας αφορά άμεσα και καλό είναι να πάρουμε θέση. Το υπουργείο αυτή τη στιγμή καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να περάσει κεντρικά τις τομές και παλεύει με την απειλή της μη-χρηματοδότησης να περάσει την βασική τομή της αξιολόγησης. Είναι η πιο σκληρή στην ουσία της κίνηση γιατί επί της ουσίας προσπαθεί να επιβάλει με το έτσι θέλω και με την απειλή της οικονομικής μη-βιωσιμότητας των τμημάτων, έναν νόμο για τον οποίο διαφώνησε παλαιότερα όλη η πανεπιστημιακή κοινότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου